google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY
top of page
81556929-1016-4c8b-b330-b98e7a436238.jpg

ליווי מנהלות משאבי אנוש

 

תחום משאבי האנוש מטפל במעגל חיי העובד החל מגיוסו  לחברה ועד לפרישתו ממנה.  

התחומים המרכזיים הינם: 

  • מיון גיוס וקליטת עובדים חדשים

  • רווחה

  • הדרכה

  • פיתוח ארגוני – הטמעת האסטרטגיה של ההנהלה בארגון הלכה למעשה. פיתוחי הנהלה וצוותים וכל מה שקשור לניהול ומנהיגות.   

  • תגמול עובדים

  • דיני עבודה - אדמיניסטרציה

אני נוהגת להתייחס לתחום בשני פרמטרים מרכזיים שהם שונים במהותם עבור תפקוד מנהל משאבי האנוש. להתייחסות שלהלן נחשפתי בזמנו דרך הרצאתו של פרופ' יצחק אדיג'ס בכנס בגני התערוכה אי שם בשנות האלפיים, שהבחין בתכונות האישיות הנדרשות ממנהל משאבי אנוש לתחומי הפעילות השונים. עם השנים נוכחתי כי מדובר בחלוקה בהתאם ל- 

פעילות דחופה לארגון

פעילות חשובה לארגון

מכאן ניתן כבר להניח כי ארגונים עוסקים בדחוף, ורק ארגונים גדולים ומסודרים עוסקים בחשוב. 

 

מהו הדחוף? 

  • גיוס מיון וקליטה

  • רווחה

  • הדרכה

  • דיני עבודה

 

עם יד על הלב, רוב מנהלות משאבי האנוש בארגונים כיום, ובוודאי ובוודאי בארגוני הסטארטאפ וההיי טק הקטנים והבינוניים, עוסקות  בגיוס עובדים חדשים וברווחה. 

הרווחה הינה הדרך לשימור העובדים. וכך, אין להתפלא כי עובדים, ברגע שמוצאים ארגון עם תנאים מפנקים יותר, שכר, תן ביס, מסיבות.. עוזבים לארגון הבא וכן הלאה. 

 

מהו החשוב? 

החשוב הינם התהליכים האסטרטגים, שהם אלו שיובילו את הארגון לצמיחה ושגשוג. נושאים אלו כלולים תחת הפיתוח הארגוני, שהוא במהותו תחום מקצועי שונה מהגיוס, הרווחה, וההדרכה.

 

 אדיג'ס טוען, שפרופיל זה צריך להיות פרופיל E עיקרי, לעומת פרופיל A עיקרי "לדחוף". 

 

לא אתעכב כאן על שאלון אדיג'ס לזיהוי הפרופיל הניהולי שלכם. 

מה אני מציעה? 

 

אני מציעה ליווי מקצועי שיסייע לך בבניית המיצוב שלך בהנהלה, זאת, דרך בניית תחום משאבי אנוש  בעל פרופיל אסטרטגי, שעוסק בפיתוח ארגוני .

 

מה ייתן לך העיסוק בפיתוח ארגוני?

 

1. מיצוב אישי בהנהלה  - עיסוק בתחומים החשובים לצמיחת הארגון, ימצבו אותך ככוח משמעותי בהנהלה, ובארגון. את תעסקי בנושאים שהם ליבת הארגון, זה, לפחות בעיני, התחום המרתק, המעניין ואחד המשפיעים ביותר על התנהלות הארגון, ולי לפחות, זה גרם לקום כל יום בבוקר עם שיר חדש בלב. 

 

הסיפור שלי בפיתוח ארגוני:

תכל'ס המנהל המיתולוגי שלי, אבי ברנר, מנכ"ל קבוצת נייר חדרה בזמנו, אמר לי לא פעם "נגה, אני לא מבין למה אני צריך לשלם לך, את יותר מידי מבסוטה כאן" תארו לכם לקום כל בוקר ולעסוק בתחביב שלכם, ולהתפרנס ממנו היטב. 

ולי, הייתה את ההזדמנות לעבוד בארגון ענק גלובאלי, וללמוד מתודולוגיות פיתוח ארגוני מהמתקדמות ביותר בעולם. (ארה"ב מובילה בתחום זה ללא עוררין) אח"כ פיתחתי ושיכללתי אותם בארגונים הבאים בהם הועסקתי. 

לעולם לא זנחתי את העיסוק בתחום זה, למרות שללא ספק שאר התחומים  גזלו זמן רב מעבודת היומיום, עדיין הובלתי בהנהלה את התהליכים שהיו חשובים בעיני, ושהצלחתי לרתום אליהם את המנכ"ל. ותהליכים אלו תמיד מיצבו אותי כחברת הנהלה מוערכת ומרכזית. 

ההתחלה היתה קשה.  אני זוכרת את עצמי קובעת פגישות עם קולגות שלי מארגונים מובילים בארץ, נפגשת איתן ושואלת: מה אני צריכה לעשות, איך להתחיל? והתשובה שקיבלתי (בחיי! עד היום התשובה הזו מהדהדת לי) "אם רק היה לי זמן ויכולתי לסגור את הדלת ולחשוב אסטרטגיה הייתי מאושרת", ואני חושבת לעצמי, יש לי זמן. הרבה זמן. סוגרת את הדלת. שום אסטרטגיה לא קופצת לי לראש. מה זה בכלל המילה המפוצצת הזאת "אסטרטגיה"? 

אז למדתי לאט, וכיום, מבטיחה ללמד אותך בלי מילים מפוצצות... 

 

2. שימור עובדים -  שימור העובדים הופך להיות התחום המשמעותי ביותר בארגוני ההייטק. כמה מתסכלת העבודה הסיזיפית של גיוס עובד, הכשרתו, הורדתו מלוח הגיוסים, והופ- עובד אחר עוזב לאחר שנה, שנה וחצי בלבד בתפקיד. וזה עוד במקרה  הטוב. יש תחושה שפשוט "אנחנו רצות אחרי הזנב". זה יתרון עבור תחום המגייסות שמתפתח בצורה מדהימה, וסופסוף בעלות המקצוע שעוסקות בו מצליחות להתפרנס ממנו כראוי. הגיע הזמן!  אולם לך, כמנהלת מש"א מס' 1 בארגון, זה לא העיסוק אליו את מייחלת.  עיסוק באסטרטגיה, בניהול ומנהיגות – ישאירו רבים מהטאלנטים בארגון. למה? כי ייפתח להם אופק ממשי. 

 

3. התפתחות אישית ומקצועית -  ברגע שאת זו שמגיעה עם תהליכים מסודרים ומקצועיים, משנה לשנה את מתפתחת. כן, תמיד תהיה "עבודה שחורה" כמובן, אבל היא לא תהיה ליבת העיסוק שלך. מה כן? תמיד תהיי צריכה להיות קשובה למנכ"ל  ולבעלי התפקידים כדי להבין את הצרכים של הארגון, ותצטרכי להשקיע זמן בלמידה. (פרופיל E)


 

מה יקרה אם אעסוק רק במה שהארגון הגדיר לי? 

במידה ולא תמצבי את עצמך ולא תכיני תכנית עבודה כוללת לארגון, "תשאבי" לעבודת הדחוף". למה זה רע? רוב מנהלות מש"א נמצאות במקום הזה בדיוק. אז גם את. 

 

1. מיצוב נמוך בארגון, תוגדרי כחלק מה"בנות" (מינוח מעצבן במיוחד) הללו שדואגות לפרח ולמתנה ביום הולדת ומארגנות את מסיבת הענק (אפילו בפרסומת בטלביזיה זה העיסוק של משאבי האנוש), וככזו שלא מעבירה את קורות החיים של מועמד כזה או אחר הלאה, ולא נותנת למועמדים הזדמנות להיכנס לארגון. 

כשהסתכלתי בזמנו על טוקבאקים לכתבות מפרגנות על סמנכ"ליות משאבי אנוש מוערכות בארץ שהתפרסמו ברשת, נחרדתי!!! מהדרך בה תופסים ההייטקיסטים את מחזיקי/ות המשרה. אני לא מגלה לכם את אמריקה.. 

 

2. הארגון שלך לא ימקסם את ההתפתחות שלו. עיסוק בתחומים האסטרטגים, מוביל את הארגון כולו לשורה תחתונה גבוהה יותר! אני בדקתי בזמנו את תפוקות התהליכים שהובלתי דרך גידול תפוקת הייצור. כיום הייתי מודדת דרך מדדי שימור עובדים. עובדים שמשקיעים בהם בלמידה והתפתחות, מאושרים ושבעי רצון הרבה  יותר מסוג הלחם שניתן להם במטבחים המפוארים שבארגון (בחיי. בדקתי זאת מולם).

 

3. ריצה אחרי הזנב ועיסוק בגיוס ורווחה – שוב ושוב תעסקי בגיוס עובדים וברווחה. ייתכן שאת מאוהבת בכך, אולם רוב מנהלות משאבי האנוש שליוויתי לא הרגישו כך. הרי אין למשאבי האנוש את היכולת למיון מקצועי. המיון שלנו הוא אישיותי. כיום, בשל הלחץ הרב ומספר המשרות הפתוחות הבלתי נגמר, כל מה שאת מעוניינת זה לאייש את המשרה. למעט אם מדובר במנהלת שרוצה "להוכיח" לסביבה (ולעצמה..) שהיא משמעותית וחשובה, והדרך שלה היא פסילת מועמדים, אז רובנו נוטות להעביר אותם כדי להתקדם לקראת קליטה ועמידה ביעדי הגיוס. הגיוני.   

 

מה כולל הליווי שלי אותך?

 

  1. הבנה של הארגון ושל המיצוב שלך בתוכו. 

  2. בניית תכנית פעולה שנועדה לבנות את המיקום שלך בהנהלה ובארגון

  3. סיוע בבניית מצגת להנהלה שכוללת אבחון ארגוני והצבעה על תחומים לשיפור

  4. בניית תכנית עבודה למשאבי אנוש

  5. הצגת מתודלוגיות גלובאליות לניהול מתקדם

  6. סיוע בקשיים ולבטים שבדרך
     

ייעוץ טלפוני ווטסאפ לאורך כל התהליך – ללא תשלום נוסף

Asset 7new logo2.png

350

למפגש עד שעה. 

פגישה אחת

Asset 5new logo2.png
bottom of page
google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY