google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY
top of page

8 פעולות שיעזרו לך להתקדם בתפקיד


לפני שאני נותנת מפת דרכים להתקדמות בעבודה. (ואני אתן. מבטיחה) בואו נשקיע רגע בחשיבה על מהו בכלל קידום בעבודה?

1. קידום = כסף ?

2. קידום = מעמד?

3. קידום = עניין רב יותר?

4. קידום = ניהול?

5. קידום = ביטחון תעסוקתי?

6. קידום = WTB- work time balance

מה שאני מנסה לומר הוא, שלפני שאנו מסתערים על הדרך לקבל "קידום" בואו נבין מה משמעות המושג "קידום" עבור כל אחד ואחת.


בעבר, היה ברור כי קידום הינו אנכי, ומוכוון ניהול. כיום המצב שונה. לא כל מתכנת מוכשר, מעוניין להיות VP R&D .

דורות Y Z ודומיהם שואפים להפיק משמעות, הנאה ותגמול נאה מעבודתם ומחייהם. (כפליטת דור X המיושן, אני ממש מתחברת לצרכים אלו).

הגדרת המושג "קידום" אותו אנו שואפים להשיג עבור עצמנו, תכוון אותנו לפעולות בהן אנו צריכים לפעול.

קידום לתפקיד ניהולי

ישנן דרכים רבות לפעול בנתיב זה. אציין את חלקן. עם זאת, אני רוצה להבהיר באופן ברור, שהדרך האפקטיבית ו"הקלה" ביותר לקידום הינה בין ארגונים ולא בתוך ארגונים.


ארגונים נוטים לשכור מבחוץ מנהלים בכירים. מדוע? כי הדשא של השכן ירוק יותר (!) עובדים מבפנים הם עובדים שאנו מכירים את היכולות והכישורים אך גם את המגבלות.

תמיד יש את התקווה והציפיה שמנהל חדש יביא לארגון משהו חדש, רענן, איכותי.

ולכן, אם במקום עבודתך אתה כבר "צבוע" בצבעים מסוימים, אתה יכול לנסות ולתפוס את מקום המנהל "החדש והמבטיח" בארגון אחר.

ואם אתה עובד בארגון גדול בעל אופציות לקידום ניהולי אז להלן עשה ואל תעשה.

אה כן.. להיות עובד טוב זה רחוק מלהספיק! כדי לקבל קידום צריך להיות פרואקטיבי, קשוב לסביבה וממוקד!

8 פעולות לקידום מעמדך בארגון

1. תעשה את החיים של הבוס שלך קלים יותר

אם אתה מצוי היטב בעבודתך, אתה יודע מה מדאיג את הבוס שלך, כך כותבת Allaya-cooks Campbell. אם תתייחס לנושאים שמטרידים אותם ותטפל בהם, זה יסייע לו לראות אותך כעובד עצמאי שניתן לסמוך עליו. זה יחזק את התפיסה אותך כשחקן צוות, וככזה שניתן להטיל עליו אחריות בעת היעדרות של המנהל לחופשה או כל דבר אחר. לקריאה נוספת לחצו כאן

2. ליזום, ולהעלות רעיונות מקוריים לשיפור השירות/ המוצר

לירז שי מקבוצת דנאל מציעה במאמרה בנושא זה, כי יצירת ערך אמיתי בחברה, נעשית דרך תהליכי ייעול.

חשיבה על ייעול תהליך/שירות/מוצר ישאירו חותם על הארגון באופן חד וברור. כן יש עובדים טובים רבים, אך כמוך יש רק אחד.

אכן, תהליכי חדשנות שארגונים מובילים, מעלים באופן חד וברור כי עובדים בעלי רעיונות חדשניים הינם אחוז נמוך יחסית, וכי עובדים בעלי כישורים ייחודיים אלו, מצליחים מדי שנה לייצר חדשנות וערך בל יסולא מפז לארגון. אם אתה אחד מאלו, ללא ספק זה עשוי לסייע לך בקידום.

לחשוב מחוץ לקופסא – לירז שי מציעה כי במידה ולא הוטל עליך פרוייקט כלשהו. תיזום אותו! תיצור פרויקט! זה מה שמצופה מעובדים המוגדרים "טאלנטים" להסתכל על הברור מאליו בעיניים אחרות, לנצל את הפוטנציאל העסקי וליזום. גם כשמדובר בדבר לכאורה קטן, הוא נחשב. מאד נחשב.

3. להודיע באופן ברור למנהל כי אתה מבקש להתקדם בארגון

גלית קדמי ביבר כתבה בנושא הזה. לקריאה לחצו כאן.

מעלה את הנושא שרצון הקידום שלך צריך להיות "על שולחן המנהל" קדמי טוענת שכשעובד מכניס למודעות של המנהל שלו שהוא רוצה להתקדם, זה עובד בשבילו. גם אם התשובה הראשונית שלילית ואין כרגע איך או לאן לקדם אותו, הרעיון מוכנס למערכת. עובד/מנהל שאומר שהוא רוצה להתקדם משדר למערכת, אני שווה יותר, אתם יכולים להפיק ממני יותר ואני רוצה לקבל יותר. בעצם זה הוא מגדיל את הערך שלו ומגדיל את הסיכוי שלו להתקדם. לא מספיק להגיד את זה פעם אחת ולחכות. העניין הוא לחזור על כך בכל הזדמנות מתאימה. ליצור את התנאים לכך ואפילו להביא רעיונות יצירתיים למבנה ארגוני שיכלול את הקידום המיוחל. כשברור לעובד שהוא יתקדם, זה בשלב כלשהו מתחיל להיות ברור למערכת ולמנהל.

4. קשרים, קשרים ועוד קצת networking

אם יש עצה שחוזרת שוב ושוב אצל כל היועצים, החוקרים, והכותבים זה נושא הקשרים.

הכוונה ליצירת קשרים עם קולגות בארגון שלך. נצל את הפסקת הקפה להכיר את הקולגות, התחביבים, העיסוק בארגון.

עבור רוב המנהלים, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על קבלת החלטת הקידום, היא דעתם של אחרים. פיתוח קשרים טובים יעודדו את הקולגות והעובדים לדבר בשבחך. דבר אל כולם בכבוד.

5. שיווק עצמי

רבים מהעובדים מתחלחלים רק לשמע צמד המילים הזה. עם זאת, מנהל צריך לשווק את עצמו גם אם זה קשה. אנסה להעלות כאן רעיונות בדרך כיצד ניתן לעשות זאת באופן מתוחכם ולא אגרסיבי ומעורר התנגדות.

כתיבת מייל ובו תיאור קצר של מאמצי הצוות ותיאור ההישג. דרך העצמת הצוות, אתה מועצם. תן לבוס חומרים לשיווק המחלקה/ החברה, כיוון שעבודה טובה שלך היא עבודה טובה שלו.

תמצא הזדמנות, אולי בארוחת צהריים, כשנושא כלשהו עולה לתאר פרויקט שביצעתם במחלקה.

אפרת רוזן בכתבה במדור קריירה בYnet ממליצה לספר כמה אתה אוהב את התפקיד, להתפאר בנושאים אותם יזמת וקידמת. אבל !! יש לעשות זאת בזהירות רבה דרך "שיחות מקריות" אחרת תשניא עצמך ובמהירות. בנוסף, קח על עצמך תפקידים שיחשפו אותך בפני החברה. לדוגמא, ארגון ימי כיף, חניכת עובדים חדשים, כתיבה בעיתון החברה – כל דבר שיעצים את ההקשרים שלך מעבר לתפקיד הצר שלך.

6. קחו סיכון, תביעו דיעה

ככל שתעלו בסולם הניהולי, יצופה מכם להביע דעתכם. פעמים רבות דעתכם לא תתקבל. אין זה מפחית מחשיבות עצם הבעת דעתכם גם אם היא מנוגדת לשאר. למעשה, סיעור מוחות אפקטיבי גורס מגוון דיעות רחב ככל הניתן. רק כך ניתן לצמצם ולהגיע לפתרון הנכון במצב נתון.

תתחילו להתאמן בכך. לצאת מאזור הנוחות, להביע רעיונות בקול רם גם אם חלקם הגדול יידחה. ותתנדבו לקחת על עצמכם משימות!! עצם היוזמה שלכם מעידה על רצון לקדם את הארגון, עצם ההתנדבות מעידה על מוכנות "להפשיל שרוולים" ולא רק לחלק עצות לאחרים.

דרך כך יוצרים בולטות. יוצרים עמדה.

7. תגידו "כן"

תתנדבו להכשיר עובדים חדשים, לסייע לאחרים. יש עובדים שמאמינים ששמירת סודות המקצוע ואי שיתופם עם עובדים חדשים ישמרו את מעמדם בחברה ויגנו עליהם מפני פיטורין.

אני רוצה להציע את העמדה ההפוכה – תשתפו. תכשירו. תלמדו. מה שיקרה הוא שעם צמיחת העובדים החדשים, אתם תצמחו גבוה יותר מכיוון שאתם נחשבים המנטורים שלהם. תמיד תצטרכו ללמוד עוד, זה יחזק ויעצים את מעמדכם המקצועי מעל ומעבר לעובד "הקטן" ששומר על "הסוד המקצועי הקטן" שלו.

ברגע שתהיו חיוביים, אקטיבים, פעילים לטובת הארגון, ממילא הקשרים החברתיים שלהם יתחזקו, תפיסת המשמעות שלכם בחברה תעלה, יחד עם המודעות של המנהל שלכם לרצונכם להתקדם, השם שלכם ללא ספק יהיה על השולחן בעת הצורך.

8. למדו מניסיונם של אחרים

עובד קודם לאחרונה בארגון? שבו איתו ושאלו אותו מה הוא עשה. האם לקח על עצמו תפקידים ואחריות נוספת? למד משהו חדש? נסו לבחון יחד איתו מה ניתן ללמוד מהניסיון שלו, ובקשו ממנו עצה, או פידבק עבורכם.


ואם עסקנו בדברים שיש לבצע, אז אציין כאן מספר התנהגויות שיש להמנע מהם.

אני מתבססת על מאמרה של Allaya –cooks-campbell מ better-up.

1.שחיקה מוגזמת

כן אתה רוצה להוכיח את עצמך. אולם אם תעבוד שעות רבות מדי זה עלול לשחק כנגדך כיוון שתשחק. יש לנתב נכון את האנרגיה.

2. חשיבה "אני כנגד האחרים"

יש מקום להצלחה עבור כולם, אין צורך להנמיך את האחר כדי להבליט את עצמך. תתמקד כיצד תוכל לגרום לכולם להרגיש טוב יותר בתפקיד אליו אתה לוטש עיניים.

3. לתת אולטימטום

אולטימטום כגון, אם לא אקבל את התפקיד, אענה בחיוב להצעה אחרת אותה קיבלתי מארגון אחר, יכול לגרום לתוצאה אותה אינך רוצה. תתכונן לקבל גם תשובה שלילית. ולא. אל תציב אולטימטום כי במידה ותשאר בארגון לאחר קבלת תשובה שלילית מעמדך יעומעם.

4. להצניע את רצונך בקידום

5. לבקש קידום תחת סיפור אישי עצוב כלשהו – מחלת ילד, גירושין... קידום ניתן כאשר הקידום נתפס כטובת החברה, לא בשל רצון לסייע לעובד.

6. הצגת מועמדות לתפקיד אליו אין לך כישורים וניסיון רלוונטי. (קורה הרבה)

7. שים לב מה אתה מפרסם ברשתות החברתיות. לא פעם קידומים נעצרו בשל פרסום מביך ברשתות אלו. אל תפרסם דברים שאתה עלול להצטער עליהם בהמשך דרכך.


נגה אלון

ליווי וייעוץ לשכירים

054-4528885





0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page
google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY