google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY
top of page

התנהלות מול הנהלה שלא מחוברת לשטח

בהתנהלות היומיומית שלנו בארגון, אנו נתקלים בצמתים שעלולים להשפיע באופן מהותי על חיינו. ידוע כי עובדים לרוב, לא עוזבים חברה. הם עוזבים מנהל. אתייחס בנפרד להתנהלות מול מנהל ישיר שלא מסתדרים מולו. מי מאתנו לא עבד תחת הנהלה שנחוותה כלא מחוברת לשטח, מנותקת, רואה לעיתים רק את עצמה? החוויה כאן היא לא קלה. אתה כמנהל ביניים, עובד מתאמץ ומשתדל להתבלט, להצליח, להתקדם, ולעיתים נראה ש שההנהלה לא "רואה" את המאמצים המושקעים. יתר על כן, בחברות מסוג זה, לא פעם "מונחתים" על מנהלי הביניים יעדים בלתי אפשריים לביצוע! היעדים הללו בהירים לכל מי שמצוי בתחום שלא ניתן להשיגם בזמן המיועד. כיצד להתייחס אליהם? כיצד לפעול? בארגונים מסוג אלו, לא פעם, המאמצים נראה כי לא מוערכים, ולא ניתנת להם תשומת לב. לעומת זאת, הטעויות צפות למעלה ומקבלות התייחסויות ותגובות קשות, ולא פעם האשמות. בארגונים שהאשמה היא התרבות הארגונית שלהם, מה שקורה בשטח שהעובדים מהר מאד מבינים שכדאי לעשות כמה שפחות, מבחינת – לא עשית – לא טעית. אם לא טעית, אף אחד לא בא אליך בטענות. בעיות ודילמות כגון:

  • לא לוקחים את הדעה שלי ברצינות כאן

  • ההנהלה לא סופרת אותנו

  • חוסר שקיפות בין העובדים/מנהלי ביניים להנהלה

  • הורג אותי הציפייה ממני לזמינות 24/7 מכיוון שהלקוח הוא גדול, והוא מחו"ל. לא יכולה להתנהל מול המשפחה ומול העבודה באופן שארגיש מאושרת ורגועה.

  • העומס גומר אותי. רק חושב איך לעזוב.

ועוד... הינם נושאים שנוכל ביחד להבין אותם, למקד את הצרכים שלך כעובד וכמנהל, מה חשוב לך להשיג? לבנות את המפה הארגונית וממנה לצאת לתכנית פעולה שתוביל לשינוי הנושא אותו הגדרנו כקריטי עבורך. המטרה היא תמיד להרגיש מרוצה ושמח בתחום העבודה אותו בחרת ובחברה בה הינך עובד. כשאנו מדברים עם מנהלים, גם דרכם לא קלה. כמה מהם באו עם כל הרצון הטוב, ונתקלו בעובדים שהתעללו בהם! כן. גם עובדים יכולים להתעלל במנהלים ע"י בדיקת הגבולות באופן מתמיד ויומיומי. אמרות מקטינות, דיבור אנטגוניסטי בקול כשכל הצוות שומע, עשיית "דווקא" , חוסר התייחסות ואי ביצוע מטלות שהוטלו על ידי המנהל, תלותיות מוגזמת, טענות כנגדך המנהל על יחס גרוע, ויצירת אווירה רעה בצוות, ועוד ועוד... פיטורין הם פעמים רבות המוצא האחרון, ולא תמיד אפשרי (ארגונים ותיקים עם קביעות וועד עובדים חזק). ללכת למשאבי אנוש? לא אופציה כיוון שמנהלת מש"א תקשיב ברוב קשב ואף אמפתיה לדבריך ויתכן שמאחרי גבך תתייחס אליך כמנהל שלא יודע לנהל את עובדיו. כשאתה מנהל שעוסק בתחילת בניית המיצוב שלך כמנהל, לא תמיד כדאי לקחת את הסיכון הזה. אז מה ניתן לעשות? התשובה היא מורכבת כיוון שאינה ממוקדת בטיפול בעובד יחיד, אלא בכלים לניהול הצוות. ראשית, הטיפול בעובד הספציפי יעשה עפ"י המודל שלהלן:




מעבר לכך, מדובר כנראה במצב שיש לפעול בזירות נוספות מול הצוות כולו. כלים בסיסיים בניהול צוות יסייעו לך המנהל בגיבוש הזהות שלך כמנהל, כמיצובך במקום הזה, כך שגם ההנהלה תוכל להווכח במהירות ביכולות ובכישורים הניהוליים שלך.



נגה אלון

ליווי וייעוץ לשכירים

054-4528885

0 comments
bottom of page
google-site-verification=arvDCURTk4fAUtMcqVgB1FkNmB-XAYeIXy_-07icvQY